بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری

در ساخت کمد دیواری، عوامل و عناصر زیادی دخیل هستند. مهم ترین بخش این ساخت، چوب کمد دیواری و بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری است. در واقع این سوال که بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری چیست، سوالی است که برای بسیاری از مصرف کنندگان اهمیت دارد. اینکه از ام دی اف(mdf) استفاده شود، یا از چوب های طبیعی، یا هر مدل چوب دیگری که در زمینه ساخت کمد دیواری استفاده می‌شود، مهم ترین بخش تولید یک کمد دیواری با کیفیت است. با دانستن این نکته که مهم ترین قسمت تولید کمد دیواری، بخش چوب آن است و بخش های دیگر از اهمیت کمتری برخوردار هستند، به بررسی موضوع بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری می‌پردازیم.

انواع چوب برای ساخت کمد دیواری

در ساخت کمد دیواری، از چوب های مختلف و متنوعی استفاده می‌شود. بدون شک، هر کدام از این چوب ها، خاصیت خاص خود را داشته و برای کاری خاص استفاده می‌شوند. با یکدیگر به بررسی انواع چوب های مورد استفاده در تولید کمد دیواری را بررسی می‌کنیم.

چوب روسی

1.چوب روسی

مدل کمد دیواری با چوب روسی، وزن بسیار بالایی داشته اما مقاومت بسیار پایینی دارد. کیفیت این کمد دیواری ها بسیار بالا بوده و به راحتی در جای خود قرار خواهند گرفت. همچنین، بسیار زیبا بوده و خانه شما را بسیار زیباتر از قبل خواهند نمود. از این مدل چوب ها، بیشتر برای ساخت بدنه کمد دیواری ها استفاده می‌شود. ضخامت و سنگینی آن، سبب می‌شود که کمد دیواری عمر بالاتری داشته باشد.

مطالعه  راهکارهای موثر برای سازماندهی و آموزش طبقه بندی کمد دیواری

2.ورق لترون

این مدل ورق ها در تولید کمد دیواری، از خانواده نئوپان ها بوده و روکش ملانینه دارند. دلیل نام گذاری این مدل از نئوپان به لترون، کارخانه تولید کننده ای است که اولین بار این محصولات را تولید نمود. سطح این چوب ها براق بوده و به همین دلیل، زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارند. یکی از نقاط ضعف کمد دیواری با ورق لترون، استحکام پایین و ظرافت بسیار زیاد آن ها است. همچنین، به لحاظ قیمت، بسیار مناسب بوده و به همین دلیل، برای بسیاری از مشتریان جذاب است.

برای خرید کمد دیواری از کابینت آریا کلیک کنید

3.ورق نئوپان

نئوپان، یکی از مشهور ترین و پر استفاده ترین چوب ها در تولید کمد دیواری های منازل است. این محصول، به لحاظ زیبایی، نکته خاص زیادی ندارد. اما به لحاظ قیمتی برای مشتریان مناسب است. پس اگر قصد دارید که کمد دیواری خود را با قیمت مناسب تهیه کنید و از طرفی، برای شما زیبایی و جذابیت آنها، اهمیت چندانی ندارد، پیشنهاد ما به شما، کمد دیواری های نئوپان است.

4.ملانینه

یکی دیگر از مدل های کمد دیواری با قیمت مناسب، که عمدتا به رنگ سفید و یا قهوه ای هستند، کمد دیواری هایی از جنس ملانینه است. در واقع، ملانینه، یک نوع روکش خاص روی نئوپان است که برای شفافیت روی نئوپان ها استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که این مدل کمد دیواری ها، زیبایی خاصی نداشته و بیشتر به دلیل قیمت خود، در بازار محبوب به حساب می‌آیند. در نهایت، استحکام پایین آن ها، آخرین نکته ی قابل ذکر در مورد کمد دیواری ها با جنس ورق ملانینه است.

چوب گردو

5.چوب گردو

از گران ترین، زیبا ترین و به اصطلاح لاکچری ترین چوب ها برای ساخت کمد دیواری، چوب گردو است. این مدل چوب، به دلیل داشتن گره های مختلف و زیبا، بسیار خاص بوده و همچنین، برای کمد دیواری ها، جنس بسیار خوبی به حساب می‌آیند. به صورت طبیعی، قیمت این مدل چوب، بسیار بالاتر از سایر مدل های چوب برای ساخت کمد دیواری است و به صورت قطعی، زیبایی خاصی به منازل مشتریان می‌دهد. عمر بالای محصولاتی که با چوب گردو تولید می‌شوند، نکته بعدی است که برای بسیاری از مخاطبان مهم است. در واقع، ساخت هر مدل میز، صندلی، کمد دیواری و …، با چوب گردو، باعث می‌شود که محصول شما برای سالیان درازی مورد استفاده شما قرار گرفته و عمر طولانی داشته باشند.

مطالعه  چگونه یک کمد دیواری ریلی مناسب برای فضای خود انتخاب کنیم؟

مطالعه راهنمای خرید کابینت پیش ساخته

6.ام دی اف (mdf)

معروف ترین مدل چوب برای تولید هر مدل محصولی ام دی اف است. تخته های فیبری با دانسیته پایین (چگالی پایین) ترجمه نام این مدل چوب است. برای تولید ام دی اف، از تکه های نرم و سخت چوب که به صورت پرسی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، استفاده می‌شود. این تولید، با داشتن روکش های مختلف به انواع هایگلس، ممبران و…، به بازار عرضه شده و استفاده های مختلف و متفاوتی در زمینه های مختلف تولید دارند. داشتن قیمت مناسب برای مشتریان، از مهم ترین نکات این محصول است. به دلیل سنگینی این مدل از چوب برای تولید کمد دیواری، برای درب های کمد دیواری مناسب نیستند اما برای تنه و قسمت های درونی کمد دیواری، بسیار مفید و مناسب به حساب می‌آیند.

بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری

بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری کدام است؟

یکی از سوال های اصلی مشتریان برای سفارش کمد دیواری ها، این است که بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری کدام است. باید به این نکته اشاره کرده که شما در ابتدا باید ببینید که کدام مدل برای شما مناسب است. عمده مردم از ام دی اف ها برای کمد دیواری استفاده می‌کنند، اما ممکن است شما به چوب گردو علاقه مند بوده و یا علاقه مند به محصولات با دوام باشید. برای این انتخاب مهم ترین نکته، شرایط و انتخاب شما خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب چوب مناسب برای کمد دیواری:

بودجه:

اولین فاکتور مهم در انتخاب چوب، بودجه شما است. چوب‌های طبیعی گران‌ترین گزینه هستند، در حالی که نئوپان ارزان‌ترین نوع چوب است.

مطالعه  طراحی داخلی متفاوت با کمد دیواری نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون:

نوع چوب و طرح آن باید با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد.

کارایی:

کمد دیواری باید متناسب با نیازهای شما از نظر فضای ذخیره‌سازی و نوع طبقات و کشوها باشد.

مقاومت:

اگر کمد دیواری در معرض رطوبت یا نور مستقیم خورشید قرار دارد، باید از چوبی استفاده کنید که در برابر این عوامل مقاوم باشد.

کیفیت:

کیفیت چوب و یراق‌آلات در طول عمر و کارایی کمد دیواری تاثیر بسزایی دارد.

معیارهای سنجش کیفیت چوب:

دانسیته:

چوب‌های با دانسیته بالا، مانند راش و گردو، از استحکام و طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

رگه‌ها:

رگه‌های چوب باید صاف و یکدست باشند و هیچ‌گونه گره یا ترک خوردگی در آنها مشاهده نشود.

وزن:

چوب‌های باکیفیت سنگین‌تر از چوب‌های بی‌کیفیت هستند.

صاف بودن سطح:

سطح چوب باید صاف و صیقلی باشد و هیچ‌گونه ناهمواری یا موج‌دار بودن در آن مشاهده نشود.

لبه‌ها:

لبه‌های چوب باید تمیز و بدون نقص باشند و هیچ‌گونه لب‌پریدگی یا ترک خوردگی در آنها مشاهده نشود.

انتخاب چوب برای ساخت کمد دیواری با حجم زیاد تنوع

احتمالا برای شما نیز این سوال باقی مانده باشد که با این مقدار تنوع در چوب های تولید کمد دیواری، چگونه چوب مناسب را انتخاب نمایید. نگران نباشید. مجموعه کابینت آریا، با داشتن امکانات و شرایط مناسب، آماده مشاوره رایگان به تمام مشتریان بوده و اگر قصد خرید کمد دیواری دارید می‌توانید با شماره… تماس گرفته و یا به شعبه مرکزی واقع در بلوار فردوس، روبروی پمپ بنزین آیت الله کاشانی مراجعه کرده و مشاوره خود را به صورت کامل دریافت نمایید.

نکته مهم در مورد کارخانه آریا این است که این کارخانه، تمام محصولات شما را برای شما تولید خواهد نمود و به همین دلیل، نیاز های شما به صورت کامل تامین شده و در کنار آن، هزینه بسیار کمتری برای خواسته های خود خواهید نمود.

4.9/5 - (11 امتیاز)

نظرات (4)

  • الهه محمدی فر

    23 بهمن 1402 - 11:59 ق.ظ

    بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری به نظرم چوب گردو هست که زیبایی فوق العاده ای داره

  • مهناز حمیدی

    23 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

    محتوا بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری خیلی خوب و جامع بود ممنونم از تیم خوب آریا

    • admin

      23 بهمن 1402 - 12:01 ق.ظ

      ممنونیم از همراهی شما

  • محمد رضا مولایی

    29 بهمن 1402 - 12:04 ق.ظ

    بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری MDF هست که واقعا علاوه بر کیفیت ظاهر به شدت جذابی هم دارد

پیام بگذارید